Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
Pedagógiai értékelési konferencia 2012
2012.05.04. péntek
PÉK ajanló

Jubileumi, 10., nemzetközi, kétnyelvű, tudományos konferenciát szervezett a pedagógiai értékelés kutatói és az érdeklődő kollégák számára a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának Neveléstudományi Intézete és Neveléstudományi Doktori Iskolája, valamint a SZAB Oktatáselméleti Munkabizottsága.

A rendezvényre 2012. április 26-28. között került sor az immár szokásos helyszínen, a Szegedi Akadémiai Bizottság székházában.
A konferencia résztvevői a pedagógiai értékeléshez kapcsolódó empirikus kutatásokról, innovatív értékelési módszerekről, a pedagógiai értékelést a közoktatásban vagy a felsőoktatásban alkalmazó vizsgálatokról, pedagógiai kísérletekről, innovatív oktatási módszerekről, illetve azok eredményeiről tájékozódhattak első kézből.
A tudományág elméleti hátteréről elsősorban plenáris előadások formájában tájékozódhatott a szakmai közösség, a kutatások, vizsgálatok eredményeit szekcióelőadások, szimpóziumok, valamint poszterek formájában mutatták be a kutatók.
A nemzetközi konferencia megnyitó előadását Peter Bryant, az Oxfordi Egyetem professzora tartotta a logikai készségről, majd a nap párhuzamosan futó szekciókban folyt. Angol nyelven a komplex problémamegoldás, az innovatív technológiák, a tanulói képességek értékelése, az affektív-kognitív területek fejlesztése és mérése tárgyában hangzottak el a folyó kutatások jelenlegi állását bemutató előadások, magyarul a tanulás pszichológiai aspektusáról, az erdélyi anyanyelvoktatásról, a szociális problémamegoldó gondolkodásról és az olvasáskutatásról szóló előadások zajlottak.

A konferencia második napján angol nyelven a matematikai fejlesztés, valamint tesztszerkesztés témájában, magyarul motivációkutatás, ismeret és értékközvetítés, matematikai tudás és a komplex problémamegoldó gondolkodás értékelése, idegen nyelvi és nemzetközi felmérések témájában hangzottak el előadások. Ezen a napon három szekció is foglalkozott a felsőoktatással, egyik a társadalmi nemek felsőoktatási eredményességre gyakorolt hatását, a másik az innovatív értékelési módszereket, a harmadik a külföldön szerzett tanulmányi kreditek elismerését járta körül, valamint ezen a napon zajlott egy poszterszekció is.
A konferencia zárónapján két szimpózium is a Szegedi Műhely kutatási és fejlesztési eredményeit mutatta be, a tematikus előadások pedig a tanulást kisgyermekkorban befolyásoló affektív tényezőkkel, az innovatív módszerekkel és tehetséggondozással a felsőoktatásban, valamint a pedagógusképzéssel foglalkoztak.
A tanácskozást, melynek előadói között német és finn kollégák is beszámoltak eredményeikről, hagyományosan a konferencia elnöke, Csapó Benő értékelője zárta, aki át is adta jövő évi konferencia elnökének, Józsa Krisztiánnak a szervezői stafétabotot.

Rendezvénynaptár
<2020. július>
HKSzCsPSzV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu