Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
A jó pedagógus titka – sikerek és kudarcok a tanári pályán
Felhívás pedagógusok számára
Forrás: OFI  
2014.06.10. kedd
írásbeli

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szeretné megismerni a pedagógusok véleményét a jó pedagógussá válás folyamatáról, ezért felhívja a legalább tíz éve a pályán dolgozó pedagógusokat, hogy írják meg tapasztalataikat „A jó pedagógus titka – sikerek és kudarcok a pályán” témában. 

 

A felhívás részletes ismertetése:

Ahhoz, hogy valóban jó pedagógussá váljon valaki, olyan szakmai utat kell végigjárni, amely rengeteg tapasztalat felhalmozását és alkalmazását igényli. Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) – II. szakasz” c. TÁMOP-3.1.1 kiemelt projektje keretében ezt a folyamatot szeretné élő példák segítségével bemutatni.

Mi jut eszébe, ha a pedagógusok szakmai sikereire gondol? Milyen sikerek és kudarcok árán tudott szakmailag fejlődni? Mindezt meg tudná fogalmazni? Ragadjon hát tollat/billentyűzetet, írja meg, Ön mitől, hogyan vált jó pedagógussá!

Benyújtható írásmű: bármely irodalmi műfajban (esszé, publicisztika, cikk stb.), 40 000- 60 000 karakter (leütés) terjedelemben megírt írásmű, amely a pedagógussá válás folyamatát mutatja be a saját életút példáján keresztül.

A legjobb írásművek szerzői számára kínált lehetőségek:

Az OFI az értékelési szempontok alapján kiválasztott legjobb három írásmű felhasználói jogát megvásárolja, egyenként bruttó 200.000 Ft-ig terjedő értékben.

Ezen kívül további elismerő okleveleket adunk ki és publikálási lehetőséget biztosítunk a magas színvonalú pályaműveknek.

Minden, a feltételeknek megfelelő jelentkezési dokumentációról hivatalos igazolást küldünk.

Kik jelentkezhetnek?

Gyakorló vagy már nyugállományban lévő pedagógusok (óvópedagógusok, tanítók, tanárok, gyógypedagógusok, stb.), akik legalább 10 évet eltöltöttek a pályán.

Egy jelentkező csak egy írásművet adhat be.

Az írásmű benyújtásának módja: 

Az írásműveket a kitöltött jelentkezési lappal együtt az alábbi e-mail címen várják (két darab különálló, word formátumú csatolt dokumentumként):

jopedagogus@ofi.hu

JELENTKEZÉSI LAP

A hiányos, feltételeknek nem megfelelő vagy határidő után érkező jelentkezéseket nem fogadjuk el.

A benyújtott írásművek értékelése:

A benyújtott írásműveket az OFI által összehívott szakmai bizottság értékeli. Az értékelés név nélkül (anonim módon) történik.

Az értékelés szempontjai:

  • az írásmű stílusa, szerkezete, gondolatmenete;
  • mennyire élményszerű;
  • mennyire mutatja be a pedagógiai munka sikerességének, eredményességének jellemzőit;
  • mennyire tér ki a sikerre vivő, eredményesen alkalmazott pedagógiai eszköztár bemutatására;
  • mennyire tér ki a kollégák, az iskola, a szülők, a tanulók stb. sikerekben és kudarcokban játszott szerepének bemutatására.

A jelentkezések beérkezésének határideje: 2014. augusztus 31.

Az írásművek értékelésének határideje: 2014. október 30.

Tartalmi javaslatok

(az alábbi javaslatok az írásmű egyes lehetséges tartalmi elemeit, szempontjait sorolják fel, nem kötelező elemként értendők)

  • Mik a jó pedagógus jellemzői?
  • Mit tekint a szakmájában sikernek?
  • Mik voltak pályája kezdetén, illetve különböző szakaszaiban a legkomolyabb kihívások? Milyen hatással voltak ezek a kihívások szakmai fejlődésére?
  • Miért választotta ezt a pályát? Mi az, ami meggyőzte arról, hogy a pályára lépjen, és ott maradjon?
  • Volt-e példaképe? Milyen szerepe volt a példaképének az Ön pályaválasztásában, pedagógiai gyakorlatának kialakításában?
  • Milyennek képzelte a pályáját? Mit tudott megvalósítani a terveiből?
  • Volt-e olyan munkatársa, aki segítette a pályán való előrehaladását? Kiknek volt fontos szerepe az Ön szakmai fejlődésében?
  • Milyen szakmai közösségek, támogató rendszerek segítették a szakmai fejlődését? Voltak-e gátló tényezők?
  • Milyen pedagógiai eszközök, módszerek vezettek sikerre?
  • Mik voltak a legfontosabb élményei, melyek segítették vagy gátolták pedagógusként való munkáját?
  • Mi alapján tartja magát jó pedagógusnak?
  • Ön szerint mi jelenti a legnagyobb szakmai kihívást napjaink pedagógusai számára? Mit üzenne a pedagógus pályára készülőknek, vagy azoknak, akik pályájuk elején vannak?
Rendezvénynaptár
<2017. november>
HKSzCsPSzV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu