Partnereink
MTI
Parlamenti diákinfó
IKT oktatási körkép
Interaktív Oktatástechnikai Portál
eduline.hu
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
Budapesti Művelődési Központ
Történelemt@nítás.hu
Marczibányi Téri Művelődési Központ
Modern Iskola magazin
Katedra Online
Időjárás-előrejelzés
Időjárás-előrejelzés
Szótár

Szótár (DictZone)
Betuméret csökkentéseBetuméret növeléseNyomtatás
25 éves a Városmajori Gimnázium
Interjú Dr. Szebedy Tas igazgatóval
2014.06.05. csütörtök
VG

Az elmúlt hetekben - május 10-én- ünnepelte a budapesti Városmajori Gimnázium a megalapításának 25. évfordulóját. Dr. Szebedy Tas igazgató az év végi hajrában adott interjút a Modern Iskolának sikereikről, küzdelmeikről, jó gyakorlataikról és a kihívásoktól erősödő, tettrekész testületről.

1989-ben alapította a Városmajori Gimnáziumot Kálmán Gyula igazgató, aki egy modern, holland típusú, sokszínű képzést kínáló, európai hangulatú értelmiségi iskolát képzelt el. „A Városmajori Gimnázium életében az elmúlt évek az alapítás, az iskolateremtés, majd a magas színvonalú képzés kialakítása és az elért színvonal megtartásának fontos időszaka volt.” - olvasható a pedagógiai programjukban. Ön hogyan értékeli az elmúlt 25 évet, ebben pillanatban mi a legerősebb jelző, ami fontosan tart elmondani erről?

Dr. Szebedy TasDr. Szebedy Tas: - Ma azt tudnám hangsúlyozni, hogy minden erőfeszítésünkkel a sokszínűség megtartásán dolgoztunk eddig, s érzésünk szerint jellemzi programunkat, s az értelmiségi jellege mindvégig hangsúlyos maradt az egész közösségnek. Az európaiságról nem tudom, mennyire valósult meg, más Európát tapasztalunk mi manapság, mint amire 25 évvel korábban lelkesen, illúziókkal telve, fiatalon készültünk. A másodrendűség érzete nem enyhült, a megbecsültség még várat magára, a lendületünk azonban újra és újra bizonyítást nyer. Az szerencsére sikerült, hogy jó hangulatú, barátságos iskolát képzeltünk el annak idején, s valóban olyanná alakítottuk az egész intézményt. Sokat teszünk a közösség erősítéséért. A magam részéről a nyitottság, az alkalmazkodóképesség, önfejlesztő képesség és közösség iránti felelősségérzet van az értéksála elején. 

Alapelvük volt, hogy „hagyják meg a gyereknek a saját tévedés, a kipróbálás, a tapasztalatszerzés és a kísérletezés lehetőségét és szabadságát. Mert hiába hiszik a felnőttek azt, hogy mi jobban tudják a dolgokat, a gyerekek a saját tapasztalataiknak hisznek a leginkább, abból tanulhatnak a legtöbbet.” A Városmajor Gimnáziumban hogyan valósult meg ez az alapelv és hogyan változott az elmúlt évtizedekben? 

Dr. Szebedy Tas: - Azt gondoljuk, hogy maradéktalanul megvalósult, amit a kísérletezés lehetőségről gondoltunk. Sokat akarunk adni, felkínálni a gyerekeknek a világ ismereteiből, és a szabad választás lehetőségei között hagyjuk őket kísérletezni, önmagukat kipróbálni, legfeljebb finoman jelezve, ha nagyon téves elképzelésekkel, irreális vágyakkal rendelkeznek, és kudarcaikból nem tanulnak. De egyértelműen értelmes, ambiciózus diákjaink vannak, akik sokat tanulnak még a hibáikból is, és mi sem tartjuk tévedhetetlennek magunkat, sőt az érvek, a tények, az erőfeszítések eredményei előtt fejet hajtunk. Az önállóságot, a kreativitást nagyon igyekszünk támogatni, a nyitottság és egymás elfogadása, tisztelete mellett. Erre biztatjuk a fiatalokat is. 

 

A teljes interjú olvasható a Modern Iskola honlapján. >>


Rendezvénynaptár
<2017. július>
HKSzCsPSzV
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Hírmozaik
Kapcsolódó oldalak
Budapest Portál
Iskolai agresszió kezelése
MFPI banner
Tehetségháló
Éniskolám
FOK Nonprofit Kft.
MFPI - Weszely Galéria
Budapesti Ifjúsági Portál
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
Európai év - 2013
A polgárok európai éve - 2013
Est.hu