A tengeri ökoszisztéma központi jelentőségű bolygónk biológiája szempontjából,
ennek ellenére az emberi eredetű klímaváltozásnak az óceánok életére gyakorolt
hatása még mindig kevéssé ismert.
A gépjárművek soha nem lesznek környezetbarátok, azonban egy innovatív, napfénnyel
működő üzemanyag előállítási technika már elmozdíthatja a közlekedést a szénsemlegesség
irányába.
Dr. Craig Venternek sikerült kifejlesztenie az első szintetikus élő sejtet. Az
általa vezetett kutatócsoport egy baktérium "genetikai szoftverét" alkotta meg,
majd beültette egy gazdasejtbe.
Május 3-án, hétfőn az ELTE Lágymányosi Campus déli tömbjében világhírű előadót
hallgathattak az egyetemisták és a nagy hírre összegyülekezett zoológusok, etológusok,
természetvédők. David Mech, a Minnesotai Egyetem professzora nem okozott csalódást.
A méhek napját 1994 óta minden év április 30-án ünnepeljük Magyarországon az
Országos Magyar Méhészeti Egyesület kezdeményezésére. Ezen a napon a méhek természetben
betöltött szerepére, a méz és a méhészeti termékek jótékony hatásaira hívják fel
a figyelmet országszerte: a méhészek mézkóstolókkal, kiállításokkal, programokkal
várják az érdeklődőket. Tovább >>
A világ első olyan városa van születőben Abu Dhabitól néhány kilométerre, amely
egyáltalán nem bocsát ki CO2-ot a légkörbe. A város mentes lesz a gépjárművektől
és felhőkarcolóktól, és a Nap energiáját használják az áram előállítására is.
A város a világ legkisebb ökológiai lábnyomával rendelkezik majd - olvasható az
ozonenetwork.hu-n.
A NASA egyik tudósának jelentése szerint a 2010. február 27-én Chilét megrengető
8,8-as fokozatú földmozgás megváltoztathatta a Föld forgását és lerövidítette
a napok hosszát bolygónkon.
Borhidi Attila akadémikus szerint az idei csapadékos tél csupán egy rövid korrekciós
szakasz a klímaváltozás folyamatában, amelynek végén megváltozott éghajlat és
növényvilág uralja majd a Kárpát-medencét.
Az állatok és növények szaporodása szempontjából tizenkét nappal kezdődik korábban
a tavasz, mint 1976-ban, és ez is a klímaváltozás számlájára írható. Brit kutatók
az eddigi legátfogóbb felmérésben azt is megállapították, hogy a változás a táplálékláncok
alapjait, a növényeket és a növényevőket érinti leginkább.